December 15, 2013

2013 /EPs top 10


Teško je opisati 2013. godinu. Ili nije. Muzički može da se svede pod jednu od najboljih, te je dozvoljeno koristiti epitete kao što su maestralna, kidalica, vrh brate, neverovatna, spektakularna. Epiteta je mnogo, a još više vrednih izdanja. Rekapitulaciju meni lično najboljih i najdražih krećemo sa listom top 10 EP-jeva. 


Late addition jer sam zaboravni idiot: Roosevelt - Elliot
Pisao i oduševljavao se ovde.

10 | Maribou State - Tongue
EP započinje zavodljiv uvod Holly Walker koji nas pogrešno navodi da je naslovna numera Tongue moderan osvrt na zaboravljeni Čikago. Refren nas baca pravo na plesni podijum, a Larks Rise na letnji bar koji nastavlja da se kupa na lenjom Suncu uz dva Tongue remiksa.

09 | Bipolar Sunshine - Aesthetics
Neobičan pop spoj elektronike, prikrivenog roka i promuklog glasa krasi ovaj EP iznenadom energijom koja se diže i spušta sa svakim minutom. Adio Merchant se igra formom pesama, ali ostaje na čvrstom pevljivom i snažnom tlu kroz River i Fire

08 | The Vaccines - Melody Calling
Ove godine nema The Vaccines albuma, ali tu je zato extended play. Tri nove pesme, melodična (pun intended) i iznenađujuća naslovna traka, low fi Do You Want a Man? i retro Everybody's Gonna Let You Down nude interesantnih 10 minuta, ali nas ipak ostavljaju da žudimo sa pravim albumom prepoznatljive sirove energije. 

07 | Banks - London
Elegična, ali snažna, downtempo, ali pokretačka, Banks je ove godine izbacila dva EP-ja: London i Fall Over i ušla u uži izbor za BBC Sound of 2014. Waiting Game i This Is What It Feels Like sa London-a jasno pokazuju i zašto, a ako u kombinaciju ubacimo i singl Warm Water, Banks je neminovno miljenica u 2014. godini. 

06 | Active Child - Rapor
EP o kojem sam već pisao nudi par sjajnih pesama, ali u celosti verovatno predstavlja tek intro za naredni album koji će morati majstorski da balansira između Pat-ovog izvornog zvuka i popa kojem naginje na ovom izdanju.

05 | MØ - Bikini Daze
Teže joj je napisati ime, a još teže izgovoriti, ali Karen Marie Ørsted je 2013. godinu odigrala trijumfalno. Nakon neverovatne pesme Pilgrim sa kraja 2012. godine, uspela je da opčini svojom opuštenom danskom pojavom, glasom koji varira između Lane Del Rey i Grimes i trubama koje prate njenu kolaboraciju sa Diplo na XXX 88. Naravno, gostujući vokal na Avicii albumu svakako ne škodi popularnosti koja je očekuje u narednoj godini.

04 | Kill Paris - To A New Earth
Prosto je presmešno objašnjavati ovaj EP - elektronika i prenadrkani funk iz ranijih Daft Punk radova, francuski smisao za klupski ritam, iznenadni drum and bass i GriZ remiks trake Slap Me koji me je pratio na skoro svakom trčanju ove godine. Kažete prženje? Potpuno se slažem. 

03 | Todd Terje - Strandbar
Ne toliko EP, koliko singl sa tri verzije Strandbar numere (samba, disko i bonus) i 20 minuta grandioznog letnjeg nu disca. I dalje jedan od najupečatljivijih momenata sa Melt! festivala: 5 ujutru, drma me groznica, umor i litri piva; baš kada odlučim da krenem ka kampu Todd i Lindstrøm započinju Strandbar (disko). Suvišno je reći da sam se vratio u masu i na 10 minuta zaboravio na činjenicu da će me vrelo Sunce probuditi u šatoru za par sati. 

02 | FKA Twigs - EP2
Čudnim, ako ne i jezivim spotom za Water Me, FKA Twigs je najavila svoju prisutnost širokim masama. Brutalno iskrena, oštra i povrh svega senzualna, praćena trip hop drop okruženjem, našla se na BBC Sounf of 2014 listi rame uz rame sa Banks. Papi Pacify, How's That i istančani video materijali daju završni dodir budućoj zvezdi 2014-te.

01 | RY X - Berlin
Neću se previše ponavljati jer sam sve već rekao u posebnom postu. Naslovna pesma koja sigurno pripada kategoriji najboljih numera ove godine ledi krv u žilama, Shortline, Vampires i Wanderlust koje opipavaju teren jesu potencijal koji je prepoznao i Sony za svoju reklamu (kao nekada José Gonzáles i Heartbeats obrada). A kao najveći maler, Ry je svirao u Berlinu nedelju dana pre moje posete. Ali videćemo se uskoro, duboko sam uveren u to. 

Honorable Mentiones: Ima ih, ali vratiću se naredne godine kada im budem propisno dao šansu.

Sledeća lista obuhvata najboljih (odnosno lično najupečatljivijih) 50 albuma 2013. godine. E to je bio težak zadatak. 

No comments:

Post a Comment