February 27, 2014

st. vincent: st. vincent


Malo je dama moderne alternativne scene koje ostavljaju upečatljiv utisak na prvo slušanje. Annie Clark je, uzimajući u obzir njen karakteristični gitarski zvuk, multuinstrumentalnost, neizostavne trube i jedinstven fizički izgled, nesumnjivo jedna od njih. Njene pesme su bučne, ali mogu biti i veoma svedene; njeni tekstovi su mračni, iskreni i nemilosrdni, a njena evolucija postepena i usmerena. ST. VINCENT je na svom četvrtom istoimenom albumu sve ono što smo uvek znali da jeste i sve ono što je nesumnjivo bilo suđeno da postane. Trka za najbolji album 2014-te zvanično može da počne.

Već sa prvim taktovima Rattlesnake, očigledno je da smo zakoračili u St. Vincent svet. Reska gitara, bučni bas i distorzije su već poznati prijatelji začinjeni misterioznom senzualnošću. Dok nam Annie pripoveda o susretu sa zmijom na koju je naišla jednog naivnog vrelog podneva, paranoja raste i baca nas u beg. Direktno u običan dan kao stvoren za izbacivanje đubreta i masturbaciju u pop maniru nas uvodi Birth In Reverse - traka koja je najavila album i ujedno pokazala da Annie ume da bude itekako struktuirana u svom haosu.


Prince Johnny je nastavak putovanja iza kulisa, svedočenje o posrnuću onog lika kojeg smo svi imali u životu - bio je neizostavni sastojak svake žurke, naizgled nedodirljiv i nepokolebljiv. A onda smo svi odrasli dok je on ostao u raljama realnosti. Prince Johnny je svojevrsna oda kojom St. Vincent odaje počast mladosti i ludosti, ali i prihvata da nastavi dalje. 

Nakon dva i po minuta uvertire, Huey Newton i Annie odzvanjanju Karen O fazom koju imamo prilike da sretnemo s vremena na vreme - ovo je rok odušak koji nadoknađuju savršene pop trenutke inspirisane David Byrne kolaboracijom od pre dve godine kroz Digital Witness


Video za Digital Witness je pastelan, taktičan, precizan i ogroman, u ravni sa prethodnim St. Vincent spotovima. Traka je savršeno odmerena, ima neverovatan pop senzibilitet, tok i zaraznost (naročito trube kojih se ni naš Brega ne bi postideo). Oni koji su voleli Cruel, pronaći će sličnu lepotu i u ovoj numeri koja nas suočava sa realnošću deljenja svakog minornog životnog trenutka sa Internet "drugarima". Ukoliko prdnemo, a niko ne pročita tvit o tome, da li smo zaista prdnuli?

Četvrti St. Vincent album je uglavnom sačinjem iz autobiografskih elemenata. Annie se jeste suočila sa zmijom, preispituje svrhu društvenih mreža (čiji je aktivan korisnik), a u I Prefer Your Love prolazi kroz oporavak svoje majke od teške bolesti zvučeći kao rana Madonna. 

Pristupačnost novog albuma se najbolje može čuti u Regret, Bring Me Your Loves i Psychopath u toku kojih St. Vincent flertuje onim što ja naučila kroz David Byrne saradnju, u isto vreme svodeći svoj signature zvuk miksujući ga indi popom. 

Poslednje dve trake albuma su neočekivani dragulji. Every Tear Disappears je svemirska elektro elegija, dok je Severed Crossed Fingers prelepa, melodična i sirova balada koja zatvara album već ustanovljenom iskrenošću.


Annie Clarke, St. Vincent. Kvalitet četvrtog albuma se najviše ogleda u savršenom spoju onoga što ona jeste, što želi da bude i onoga kako je mi volimo. Plitkim mozgovima Interneta njen izgled i novi stil odvraćaju pažnju, odiše pretencioznošću i forsiranjem. Ono što očigledno zaboravljaju jeste da je Annie umetnik, izvođač, prezenter i tumač. I upravo to je dokazala novim albumom - originalnost u najboljem pop ruhu. 

9.4

st. vincent @deezer
st. vincent @metacritic
st. vincent @last.fm