September 28, 2011

active child: you are all i see



Leto/jesen 2011. godine nije nešto što se povezuje sa modom u mojoj glavi. Nema ni sportsku, filmsku, ili, recimo, povrtarsku konotaciju. Leto/jesen 2011. godine je period kada je muzički svet video mnogobrojna sjajna izdanja u mesec dana, a vreme još uvek teče dok se novi albumi i dalje nižu jedan za drugim. Iskreno verujem u to da, kada se budem osvrnuo na proteklu godinu 31. decembra, videću zaista jedan divan deo muzičke istorije kojem sam prisustvovao. A mesec septembar svakako pripada jednom albumu. Predstavljam vam debi album You Are All I See koji potpisuje Pat Grossi pod alijasom ACTIVE CHILD

Active Child je do mene došao kao preporuka u vidu pesme Hanging On. Iako za nijansu skeptičan zbog tagova na last.fm-u (experimental, indie, chillwave, dream pop - ovih dana sve je experimental i dream pop), klikom na ► zakoračio sam u tkanja Active Child-a.
Na trenutak ću se vratiti na početak album. Iako Hanging On predstavlja najkompletniju pesmu, ona to ne bi bila bez pesama koje je okružuju. Uz bajkoviti zvuk harfe, You Are All I See otvara istoimeni album i daje nam neznaku gde smo to krenuli. Da, biće ovo onaj eksperimentalni, dream pop, manje chillwave, album na koji su nas upozorili tagovi, ali album je mnogo više od toga. Patov visoki glas, uz r'n'b ritmove koji prožimaju skoro svaku pesmu, ukida bilo kakvu moguću statičnost albuma. Pored toga, dubstep basovi daju epski momenat, dodatno stvarajući karakterističnu atmosferu koja je mene oduševila. 

Još na samom početku, Hanging On nas uz pozadinske vokale uvodi u elegijsku priču protkanu bolom i stalnim smenjivanjem Patovog tonaliteta (imate svako prave da me našamarate što pokušavam da koristim stručne izraze za koje, na kraju dana, nisam 100% siguran da znače ono što ja mislim da znače). 

Every day I feel this pain
But you just turn and walk away 

Istina je da na albumu postoji jedna bolja pesma. Ironija je u tome da je to poslednja pesma i to Hanging On (White Sea Remix). Ja ne volim remikse. Ja nikada nisam video poentu remiksa. Nikada mi remiks nije zvučao bolje od originala. Dok nisam čuo ovaj. Prateći vokali su zastrašujući, od njih vam se kostreše dlake na vratu, a od samih ritmova vam se šire zenice i samo želite da trčeći pobegnete na neko daleko, usamljeno mesto. Što ne mora uvek da bude loša stvar. 

Kolaboracija sa Tomom Krellom (HOW TO DRESS WELL) je samo jedan od kutaka albuma koji treba istražiti i osetiti. Svaka pesma prenosi atmosferu kroz svoju priču, a sve se savršeno uklapaju. Možda najveće odstupanje od preovladavajućeg stila jeste Call Me Tonight. Osamdesete su ponovo isnpiracija, sintisajzer u fokusu više no ikada, a pesma vas poziva na ples u stilu Iana Curtisa. Pat ume da vas razmrda samo ako on to hoće!

Hanging On  sam preporučio mnogim ljudima. Skoro svi su se zaljubili u pesmu i preslušali album. On se rečima ne može opisati najbolje (a nekako se uvek trudim), tako da ako gotivite THE WEEKND, THE XX, HOW TO DRESS WELL, ali i čitav rastući r'n'b witchouse "žanr", Active Child će vam se dopasti. A ako želite emotivni album koji je često mračan i elegičan, ponovo se nećete pokajati. 

9.5

Preslušati: Hanging On, Hanging On (White Sea Remix), Call Me TonightPlaying House (feat. How To Dress Well), You Are All I See
active child @last.fm
you are all i see @metacritic

No comments:

Post a Comment