Intro
Oni koji me
poznaju bar mesec dana, a dotakli su se neke muzičke teme sa mnom u razgovoru,
nesumnjivo su svesni jedne činjenice: MUSE je moj omiljeni bend. Na pitanja praćena kolutanjem očiju tipa "zašto" ili "kako" ne odgovaram, jer svako ko ciničnim tonom preispituje zašto
je neko fan nekog benda nije ni dostojan odgovora. Ne, neću pisati direktno zašto je
Muse moj omiljeni bend, ali kroz izlaganje zašto je The 2nd Law ne tako dobar
Muse album odgovoriću možda i na ta zajedljiva "zašto" pitanja.
The Resistance
Svaka godina
kada Muse izda album je nekako posebna. Za prethodni, The Resistance, proveo
sam tri dana na zvaničnim forumima iščekujući da on procuri. Kada je folder
konačno dospeo u moje „ruke“, pogasio sam sva svetla, legao na pod i preslušao
ga. Istina, u tom momentu i u narednih godinu dana bio sam ubeđen da mi je to
njihov najbolji album nakon Origin of Symmetry. I dalje stojim pri tome da je
album dobar i da ne razumem pojedine negativne komentare, ali sada razumem
jednu stvar: album nije bezvremen kao njihovi prehodni. To je jedno sjajno
pop ostvarenje u sferi epskog roka po kome su Muse poznati, ali prava vrednost
bilo kog njihovog albuma jeste bezvremenost i nedostatak kompromisa. Nažalost,
tamo gde je The Resistance pokleknuo, The 2nd Law je nastavio.
Često kažem
da je The Resistance bio suviše šarenolik i donekle igralište na kojem se
Matthew Bellamy igrao i upuštao u parodijske vode dostojne Golog pištolja.
Oprostio sam celom bendu neke stvari (iako sam pobornik toga da slušalac nema
šta da oprašta muzičarima, oni mogu da stvaraju šta god požele, po sopstvenoj
volji i nahođenju) i uživao u albumu, potajno žaleći što on nije preuzeo
Map of the Problematique priču. To nije učinio ni The 2nd Law.
The 2nd Law: Track by track
Kao prva
pesma koja je obavestila svet da se Muse vraća na (pre)velika vrata jeste bila
ona Olimpijska himna. Mišljenje mi se promenilo od onog u blog postu, te sam
sada razočaran njihovom degradacijom sopstvene prezentacije i nastupa, ali u
isto vreme sam i mišljenja da se ta pompezna i besmislena pesma sa sjajnim
gitarskim delom uklapa u lik i delo koje su pokušali da izgrade sa The 2nd Law.
Da, zabavni su, sprdaju se, ali na jedan sada plitak način koji više čak ni ne
nosi mogućnost za „odbranu“.
Album otvara nesuđena
Bond tema Supremacy. Ukoliko mene neko pita, ja bih mnogo više voleo da čujem
ovo od Adele tugaljive epske balade Skyfall iz istoimenog Bond filma. Pesma
odzvanja starim Muse draguljima i Matt-ovim falsetom i služi kao svojevrsni
prolog koji nas podseća da su Muse tu, da imaju bogatu istoriju, ali da će
nažalost veliki deo te istorije ostati iza nas. Što nas ne sprečava da uživamo
u ovoj eksploziji jedne od najboljih Muse pesama u poslednjih 5 godina.
Madness je
isprva zaintrigirala fanove, ali vremenom je mnogima prirasla za srce.
Naravno, M-M-M-Madness deo je i dalje problematičan nekima, ali
kompozicija, struktura i nezaboravan „I NEED TO LOVE!“ deo na kraju šalje
žmarce, a uz video spot stavlja pesmu na jedno posebno mesto diskografije
benda. Čak i pored dva Queen-ish momenta, ovo su Muse na njima posve originalan
način. Ovo je stripped down verzija Undisclosed Desires sa pravim klimaksom.
Panic Station
je čista i bezazlena zabava sa basom poznatim iz Queen epopeje i gitarom
karakterističnom za Red Hot Chilli Peppers, kao i očigledno dobrim
raspoloženjem benda. Ali funkcioniše. Funkcioniše na istom nivou kao i Follow
Me, elektro dubstep verzija mešavine Take A Bow i Map of the Problematique.
Tekst jeste jedan od najgorih koji je Matt ikada napisao (mada ima dobrih
kandidata za tu poziciju na ovom albumu), ali mu se oprašta - u srećnom je
braku i ukoliko želi da pesmu otvori otkucajima svog (u trenutku pisanja pesme)
nerođenog deteta niko mu ne može zabraniti. Follow Me je naredni singl, zarazna
je, raznovrsna i nije toliko strašan predstavnik Muse-a za svet prilično lošeg
popa.
Animals je
novi Screenager i po mom (ne)skromnom mišljenju je identično dobra i dosadna. Ima
tu priče o zaverama, sjajnog dela za uzvicima brokera sa Njujorške berze, ali i
stare Matt-ove gitare. Explorers i Big Freeze su sramota za ovaj album. Prva je
blatantni pokušaj Invincible part 2, ali je toliko loša da je jedini način da
ona uspe ukoliko bi bila pevana američkim mornarima u Pearl Harbour-u dan pred
WWII bombardovanje, a Matt svirao na klaviru obučen u crvenu haljinu optočenu
rubinima. Druga, Big Freeze, je očigledno inspirisana zajedničkom turnejom sa U2
i tako i zvuči.
Dugi niz
godina smo Chris Wolstenholm-a posmatrali kao sjajnog basistu i pratećeg
vokala. Ovog puta, Chris je glavni vokal na Save Me i Liquid State. Save Me je
lep pokušaj da se iskoči iz šablona (iako nastavlja follow me, free me, feel me
tekstove iz refrena prethodnih pesam), a Chris-ov vokal prija ušima i lepo
dopunjava album. Liquid State je njegova autorska pesma iz dana borbe protiv
alkoholizma, a odzvanja Queens Of The Stone Age stilom pritom predstavljajući
jednu od najtvrđih Muse rok strana.
Unsustainable
„Muse have
gone dubstep!!“ je bio preovladavajući komentar kada smo čuli trejler za novi
album. Uskoro se ispostavilo da smo u njemu čuli polovinu The 2nd Law:
Unsustainable numere. Drugi zakon termodinamike i voditeljka koja ga recituje,
robot koji ponavlja „Unsustainable“, live rock dubstep, orkestar i hor,
Matt-ovi krici, građenje klimaksa - jedna od najambicioznijih Muse pesama
ikada! Ona je epska, nema kompromisa, veća je od života - to je istinski Muse
koliko god da se nekome ne sviđa!
I pored svih
šarenosti koje The 2nd Law nudi, odjavna numera, odnosno drugi deo The 2nd Law:
Isolated System, ipak stvara nadu da će nakon ovog albuma bend pronaći novi
stil i da se neće gubiti među žanrovima i inspiracijama. Iako zvuči kao Tubular
Bells iz nekog elektro paralelnog univerzuma, pesma jeste prelepa i emotivna, a
to je druga strana Muse-a koja dopire do srca svih fanova.
Interlude
Nisam
razočaran šestim albumom. Ne mogu da budem razočaran u bend koji toliko volim,
ali objektivno stanje stvari jeste da Muse nije napravio pomak u karijeri što
se tiče muzičkog iskustva. Inkorporiranje svakog zvuka kojima se trenutno
većina izvođača igra nije pomak. Nije ni nazadovanje, već stagnacija,
a stagnacija je najopasnija jer ne ume da ošamari i probudi iz letargije.
Ali na kraju
dana, postavlja se pitanje šta je bio cilj benda dok su stvarali album. Da li
je to bila zabava ili nekadašnja želja za kritikom i promenom nekog poretka?
Tačan odgovor jeste zabava u toku koje u par navrata gaze po nekadašnjoj
teritoriji veličine i institucije svog izvornog zvuka. Trio iz Devona nije
mrtav, ali njihov svetski OK Computer se i dalje čeka iako mi Muse fanovi znamo
da je on već video svetlost dana 2001. godine.
6.4
6.4
Preslušati: Ceo album.
muse @last.fm
muse @last.fm
No comments:
Post a Comment