January 16, 2013

top of 2012 /songs


Update: Sada i na 8tracks mikstejpu sa 40 pesama - neke su slučajno ili namerno izostale odavde, što zbog ograničavanja na 25 numera, što jer sam idiot.

Najbolja godina u mom životu nije baš bila moja najbolja muzička godina. No, ne mogu reći da je bila loša samo zato što je generalno protekla u svetlu izvođača koji baš nisu po mojoj meri i želji. 


Ove godine nisam čuo pesmu koja mi je promenila život ili izazvala previše suza, niti dospela na All Time Favourites listu, ali pop wise - verovatno najreprezentativnija od poslednjih par. Dominacija hip-hop-a i r'n'b-a se mogla osetiti na svakom koraku (zbog čega nisam najsrećniji), i dve su se potkrale u top 5 pesama prošle godine čineći jaku petorku sa još 3 moćne pop pesme. 


25 | Poolside - Take Me Home
Novootkriveni bend i petominutna letnja simfonija prikladna za svaki hlad. 
24 | Jesca Hoop - Born To
Odzvanjajući country notama (ne već toliko) mlađane Laure Marling i emotivnošću Feist, Jesca Hoop je uspela da stvori novi country pop koji nije Shania Twain
23 | Cat Power - Ruin
Legendarna Cat Power se ove godine vratila sa novim albumom i masivnim prvim singlom.
22 | Hot Chip - These Chains
Hot Chip pozivaju na seks više nego ikad svojim umešnim senzibilnim melodijama i simpatičnim tekstom. 
21 | Ellie Goulding - Anything Could Happen
Veoma dobar povratak sa drugim albumom i zreliji pravac je Ellie doneo nove pobede, cmizdrenja fanova, ali i dva sjajna singla - ovaj i Figure 8.
20 | Twin Shadow - Five Seconds
Da sam ovu listu pravio pre šest meseci, ova pesma bi nesumnjivo bila bolje pozicionirana, ali nakon prezasićenja, ostalo je samo da krasi početak dvadeset najboljih pesama i pored svog očiglednog kvaliteta.
19 | The xx - Angels
Iako neverovatno svedena i prosta (iako su se oni najgori fanovi raspilavili na prvo slušanje - mada oni bi se raspilavili i na njhovo govno sa suzama u očima), Angels je prvoklasan uvod u drugi album The xx koje sam imao priliku i uživo da čujem na Szigetu. 
18 | Ariel Pink's Haunted Graffiti - Only In My Dreams
Pobednik u kategoriji "Koliko retro pesmu možete da snimite u 21. veku, a da i dalje bude jedinstvena".
17 | Purity Ring - Fineshrine
Ovako treba da zvuči ljubavna pesma prošarana wobble efektima na ivici dubstep-a.
16 | Chromatics - Lady
Marina mi ih je nesebično preporučivala u više navrata, a moja je greška što sam ih preslušao tek u decembru i zaljubio se u album, ovu pesmu i u The Page
15 | Jessie Ware - Wildest Moments
Najhajpovanija pesma među mojim prijateljima ove godine, ali i jedno od najlepših pop ostvarenja. 
14 | Summer Heart - I Wanna Go
Ne, ne znam reči pesme (Boban će posvedočiti), na sve načine sam pokušavao da ih prokljuvim, ali to me nije sprečilo da uživam u još jednom trijmufu Davida iz muzičke prestonice Švedske, Geteborga. 
13 | The Tallest Man On Earth - 1904
Činjenica da mi je ovo budilnik od juna meseca dovoljno pokazuje koliko je švedski folk dobar.
12 | Bat For Lashes - Laura
Nakon šarenolikih singlova kao što su What's a Girl To Do i Daniel, Natasha Khan je odlučila da svoj prvi singl sa trećeg studijskog albuma ogoli kao i sebe na omotu The Haunted Man
11 | Metric - Youth Without Youth
Iako na korak od top 10, pesma koja je obeležila godinu i žurke nastavljajući dobro poznati Goldfrapp/Kasabian/Muse ritam pesama Strict Machine/Shoot The Runner/Uprising.


10 | Passion Pit - Take A Walk
Vesela, over-the-top teksta, na trenutke retro, pesma koja je najavila prilično dobar novi Passion Pit album koji ipak nije uspeo da priđe kvalitetu ove pesme. Indie pop za nove generacije. 
Napisana za jedan dan, objavljena par dana pred kraj 2012. godine, morala se naći u top 10. Razlozi? Ovo je Röyksopp pesma. Ona prava. 
08 | Tame Impala - Elephant
Bilo je jako teško odlučiti se između ove i Feels Like We Only Go Backwards. Zašto je ova prevagnula? Ne znam.
07 | The Maccabees - Unknow
Isti slučaj kao sa prethodnom - mrtva trka sa Ayla. Unknow na čudan način predstavlja dete Map of the Problematique Muse-a. 
06 | The Vaccines - Teenage Icon
Ništa bez omiljenih mi Vakcina, punk rock-a, skakanja na Kišobranu i dranja na Szigetu!


05 | MUSE - MADNESS
Sve već rečeno u zasebnom tekstu. I pored promblematičnog albuma, Muse su uspeli da snime prvoklasnu baladu sa epskim klimaksom. 



04 | CITIZENS! - REPTILE
Novajlije sa nepogrešivim osećajem za ritam i podijum - pod mentorstvom Alexa Kapranosa (Franz Ferdinand) snimili su moj omiljeni indie pop hit ove godine koji sam na EXIT-u čuo u akustičnoj i punoj verziji. Svi prijatelji znaju koliko sam pevušio pesmu gde god. 



03 | FRANK OCEAN - PYRAMIDS
Desetominutna pesma o Kleopatri? Da li je bilo šta od toga bitno kada snimite r'n'b himnu godine?



02 | AZEALIA BANKS - 212

Čuli smo je krajem decembra, gubili se od početka januara, tekst učili, preučili i nenaučili. Obeležili smo svaku žurku, svako okupljanje i poneki seks.



01 | ICONA POP - I LOVE IT
A na tronu - najbolja pop pesma godine! Možda ne najdublja, možda ne najsmislenija, ali zasigurno najenergičnija i najzaraznija - u tome toliko nema ničeg lošeg da ću 2012. najviše muzički pamtiti po svakom gubljenju u tramvaju, sobi, na ulici, klubu, kafiću i krevetu. Možda nije Midnight City, ali jeste prokleto dobra!

No comments:

Post a Comment