July 26, 2012

summer heart: about a feeling


Prošlo je više od godinu dana od kada sam otkrio predivnu muziku David-a Alexander-a iz švedske muzičke prestonice Göteborg/Gothenburg/Geteborg. U međuvremenu, pokušao sam ga bukiram za nastup u Beogradu, on je krenuo na evropsku turneju, bio do Zagreba, ja ga propustio u Zagrebu, objavio je My Forever Smile EP sa prelepom It's Been A While i gomila mojih prijatelja se navukla na njegovu muziku. A onda nas je sve obradovao pravim albumom za leto 2012. Dame i gospodo, SUMMER HEART volume 2.


Drugi album se razlikuje od prvog (ako smemo da ih nazovemo albumima). Razlika na prvo slušanje možda i nije toliko očigledno budući da se i dalje radi o chillwave-u koji sam po sebi teško donosi revoluciju u zvuku. Međutim, oni koji su pratili pesme koje je David izbacivao između svoja dva izdanja, znaju da se u jednom momentu uhvatio u sopstvenu mrežu taktova i basova, te je pesme pravio po principu "Hajde da samo promenim inače teško razumljive reči". Par sličnih pesama mu je pomoglo da pronađe stil za About A Feeling. Sa slobodom mogu reći da je nastali rezultat kombinacija njegovog prvobitnog zvuka sa Never Let Me Go, pesama kao što su It's Been A While i My Forever Smile sa istoimenog EP-ja i očiglednog uticaja novoformiranog benda za live nastupe.

Rusty Scars već u prvom minutu otkriva celovitu lepotu pesme, a njoj doprinose skoro folk vokalni momenti. Ima tu dosta kompjuterske dorade, ali ona zvuči kao da joj je tu mesto. 

Iako ne razumem 95% teksta pesme, I Wanna Go uspešno kombinuje ono što Summer Heart jeste i ono što bi trebalo da bude u budućnosti. Pravi singl sa više nego zaraznim deonicama i rifovima, melodičnim refrenom (zadržavam pravo greške ukoliko to nije refren, ja zaista ne razumem šta on peva) i pozivom na ples na plaži. Ništa ne govori više o letu od pesme koje David snimi sa punim srcem. 


Pesma koja zaslužuje da bude na prvom albumu, a zaslužna je za kvalitet drugog jeste A Million Times. Summer Heart pesme se često ne mogu opisati rečima koje u sebi ne sadrže leto, sumrak i zaljubljenost. Valjda te tri reči same po sebi govore više nego što bi tri reči trebalo da govore, a u kombinaciji daju pregršt kombinacija i mogućnosti.

Rusty Scars kao da se nastavlja sa Kiss Me. Vokalno ponovo imamo poneki folk momenat i sličnu atmosferu. Ne znam da li je to subjektivan osećaj, ali ja te dve pesme vidim kao da su u nekom čudnom paru, baš kao i melanholične I Wanted You To Stay On The Other Side i Los Angeles Lies

Kako u A Million Times David kaže "To feel the same a million times..." tako važi i za njegovu muziku. Ona se doživljava na isti način milion puta. Ali jedna stvar se menja. Intezitet.

7.8

No comments:

Post a Comment